|
Toyota Celica byla ve představena v roce 1970 na autosalonu v Tokiju. Podvozek pocházel z rodinného sedanu Carina a byť měla Celica sportovně střiženou dvoudveřovou karoserii, nebyla navrhována pro rychlost. Za nejdůležitější byla považována hladká jízda, spolehlivost a komfort. Přední zavěšení obsahovalo vzpěry McPherson s vinutými pružinami a stabilizátorem. Vzadu byla hnaná náprava zavěšena na vinutých pružinách.
|
Pro japonský trh existovala ve verzích ET, LT, ST, GT a GTV, a pro exportní trhy LT, ST a GT. Nejnižší exportní typ LT byl vybaven řadovým čtyřválcem o obsahu 1,6l. Model ST měl stejný motor, ale vybavený dvojitým karburátorem Solex, díky nimž vzrostl výkon na 105k. Nejvyšší GT měl oproti ST ještě rozvod DOHC, který se zasloužil o další nárůst výkonu na 115k. Dále se lišil spotovnější přední maskou a disky kol byly optřeny leštěným límcem.
V interiéru pak bylo odlišné čalounění sedadel a tvar volantu. Dřevěné obložení palubní desky bylo nahrazeno spotrovněji vyhlížejícím stříbrným lakem. |
|
|
V roce 1973 v Japonsku a až o další tři roky později na ostatních trzích, byl představen i mnohem agresivnější model Liftback se splývavou zádí, který byl dodáván ve verzi ST a GT s motory o obsahu 1,6 nebo 2l. Tento model je v Evropě velmi vzácný, neboť se sem oficiálně nedovážel. Několik kusů potulujících se po starém kontinentu pochází z individuálních dovozů. |